Купуване на компютърна техника – реален или онлайн магазин

   В съвременните условия да пазаруваш през интернет става все по-често. В борбата за пазар се използват редица прийоми и рекламни трикове. Например „Черният петък”. Тогава се извършват огромно количество покупко - продажби, на най-различни стоки. Но дали сме готови да си купим от онлайн магазин за техника, лаптоп, компютър, или нещо друго подобно?   Дали ще прескочим психологическата бариера да купим компютърна техника от онлайн магазин за техника, или ще предпочетем традиционните  магазини за техника?! Човек трябва да направи съответните проучвания, да съпостави всички плюсове и минуси на двата вида пазаруване . Тогава трябва да направи своят избор.

 

   Онлайн магазините за техника предлагат много голямо разнообразие на  доста атрактивни цени. Но тук се появява нещо, което може да ни разколебае да пазаруваме  през интернет. Става въпрос, че тези магазини не разполагат  с много техника на  склад. Обикновено на склад се държат най-продаваните артикули.  Това  налага самото естество на онлайн пазаруването. Та нали поевтиняването на онлайн стоките се дължи именно на силно редуцираната складова база.И когато ние искаме да си поръчаме точно определена марка се налага да изчакаме. Понякога дори в рамките на един месец.

 

  Ако обаче решението ни е твърдо е необходимо да се познават, а  и да се прилагат редица основни правила:

 

  • Регистриране на дефект при доставката. Много неприятна ситуация. Да отвориш пратката и да установиш, че компютърът ти е строшен, или не работи. Това може да се избегне чрез поръчване на оглед и тестване при получаването.
  • Експертно мнение.  При физическите магазини за техника това не е проблем. Във всеки един от тях  има консултанти, които имат задължението да помагат на клиентите при техният избор. При онлайн магазините за техника може да се посетят съответните форуми  и да се види мнението на други потребители. По-добрия вариант е да има непосредствена възможност за „чат”. И тук е задължително да попитате за сервизна база, гаранционни условия и наличието на резервни части.
  • Информирайте се колко струва стоката, а и какво ще ни коства самата доставка.

 Че има  вариант понякога самата  доставка да е по-скъпа от  продукта. Информирайте се за промоционални условия за доставка.

  • Срок за доставка. Уточнете дали ви устройва срокът за доставка и дали има точни срокове за доставка.
  • Има ли опция  за  връщане на дефектна стока. Като потребител вие имате права и едното е, че можете да върнете дефектна стока  в границите на една седмица. Разбира се   при установяване на ясни причини спазване на условията за рекламация.
  •  

  Когато сте решили да си купите компютърна техника от онлайн магазини за техника, предварително се консултирайте със специалист, запознайте се подробно с всички условия, права и задължения. И накрая целесъобразно е да купувате продукт на фирми с дългогодишен опит и по възможност с висок рейтинг в световната класация. Въпреки, че все по-често неизвестни доскоро фирми набират скорост и в един момент се оказват на върха,  измествайки някои от „асовете”.





{START_COUNTER}